Sunday, October 31, 2010

Aku, Ibarat Kertas Kumal Bergumpal

Ketidaktenangan yang kita alami jauh bedanya…
Kerana kalian tidak tahu apa yang kurasakan…
Dan jika ada yang bertanyakan,
Pastinya tak mampu untukku luahkan…

Rasa-rasaku di lubuk paling dalam ini,
Hanya aku yang mengerti…
Dan Tuhanku pastinya teramat memahami
Tanpa perlu ku jelaskan lagi,
Yang selalu di sisi,
Setia menemani…
Menjadi saksi setiap lakuku…

Mungkin sedikit rasa yang sedang kurasai
Pernah kau alami suatu ketika dulu,
Dan apa yang sedang kamu lalui
Juga cuba ku jiwai untuk memahami dan mengerti…
Tiap-tiap kita diuji dengan tahap yang berbeza…
Dan teramat kerdil rasanya bila dilanda ujian,
Diri melemah bagai tiada harapan…
Terasa ibarat kertas kumal yang bergumpal…

Luka-luka jiwaku,
Biarlah aku sendiri mengubatnya,
Mungkin aku patut belajar memujuk diri,
Sekalipun terasing sepi…

Tak ku pinta sesiapa bersama di langkahanku,
Cukuplah DIA denganku,
Kerana aku cukup kecewa dengan segala apa yang ada…
Mungkin DIA ingin menegur,
Mengajarku di saat aku memuja yang tak sempurna…
Dan akhirnya,
Yang kudapat hanyalah
Kecewa…
Terluka…

Tiupan-tiupan semangat itu,
Di penghujungnya melemahkanku…
Terima kasih kepada mereka yang membuatku hilang percaya…
Membuat ku tahu nilai manusia dan dunia…

28 Sept 2010
07:37:10 pm

No comments: