Wednesday, May 11, 2011

Warnai Jiwaku

Aku hidup untuk mencintai
Kerana Tuhan menciptakan aku untuk dicintai
Bila usaha dan kecekalan menyatu
Kau tegar datang tanpa rasa catu

Namun akhirnya kita sama-sama menangis
Hanya kerana hati yang terguris
Lalu ku palukan diri ini sekuatnya
Meniarap sampai ke hujung lelahku
Segalanya kerana kamu
Kerana ku kira takdir kita bakal menyatu
Tapi semuanya tak menjadi
Jadi cukuplah sampai di sini

Bila mentari bersinar seadanya
Kupu-kupu di taman berterbangan rendah
Ditemani alunan muzik lemah
Tapi aku kian tabah
Bila ku rasa semua ini menjelikkan
Aku putuskan untuk sendirian
Di dalam dada ini
Terus mengorak langkah
Dan melangkah tanpa ada lelah

Nukilanku semuanya duka
Kerana tiada suka yang dapat ku gambarkan
Kerana tidak mudah untuk ku harungi semua ini
Bukan pandangan sinis
Tapi mungkin kerana sudah tertulis

Telah habis kata untuk ku gambarkan
Rahsia rasa di hati ini
Maka aku mohon, Tuhan
Warnai hidup ku
Pelangikan jiwaku
Untukku terus melangkah dan hidup

No comments: