Friday, January 6, 2012

Assalamu'alaikum w.b.t...


Alhamdulillah, hari ini saya berkesempatan meninggalkan jejak di sini.
Macam mana dengan entry sebelum ni, sahut cabaran membaca tak?
Kalau ya, sila teruskan yea!
Mantapkan jiwa dengan membaca!

Saya sedang 'berhijrah' dengan novel sejarah Islam, karya Abdul Latip Talib -_-


DISEMBER  2010


Ini, entry pertama 2012 saya. Hari ni, saya tinggalkan satu puisi di sini.

Semoga Allah meredhai perjalanan kita... Amin....


Tika ku menutup mata,
Sepi kunjung tiba,
Mengharap kekuatan jua yang menerpa.

Tika ku berdiri,
Mereka teguh bersamaku,
kala ku jatuh,
Mereka sekadar menunduk,
Melihat kutersungkur,
Tiada huluran tangan dihulur.

Dunia...
Hakikatnya tiada siapa bersamaku,
Tiada siapa mampu,
Menyelami hatiku hingga ke dasarnya,
Melainkan Dia,
Hanya Dia yang akan bersamaku,
Selalu,
Hingga ke akhir waktu.

Aku akhirnya nekad!
Ku palingkan wajahku dari semua,
Daripada terus ditoreh duka,
Calar lukaku tak pernah hilang parutnya,
Lalu kupergi,
Meninggalkan segala.

Kubuka langkahanku seluasnya,
Kuberlari hentinya tiada,
Tujuku ke penghujung dunia,
Membawa diri hanya kepada-Nya.

Mataku terpejam...
Kukatup rapat...
Menunduk...
Tidak mahu terus mendabik dada,
Lalai...
Alpa dengan kurniaan-Nya.

Ku berserah apa adanya,
Hanya kepada Dia,
Kusandarkan segala,
Hingga hari akhirku tiba.

Ku pejam rapat mataku,
Gelap menyelubungi waktu,
Dan aku hanya dengan-Nya,
Dia Yang Menciptakanku,
Berdua...
Bersama Tuhanku...

~TJ

No comments: