Monday, July 25, 2011

Aku mengenangmu di kejauhan,
Melayan rindu yang bertimbun,
Semakin menggunung,
Sarat sungguh sayangku padamu, kanda,
Pulanglah dikau agar dapatku tempiaskan kasihku,
Kau pergi terlalu lama,
Membuat kami di sini derita menanggung rindu,

Kandaku,
selalu ku terkenangkanmu,
Darimu Allah turunkan rezeki buatku..

Kandaku,
Cukuplah dengan segala jasa,
Membuatku segan terhadap kebaikanmu.

Kandaku,
Aku malu andai sia-sia segalanya,
Aku malu andai sekali lagi aku diuji,
Aku malu andai kali ini bukan untukku jua,
Aku malu andai aku berputus asa,
Kecewa penuh luka
Sedang waktu itu bukanlah saat-saat kemuncak ujianku,
Aku khuatir andai aku gagal sebelum menggenggam jaya,
Aku tak ingin bergegar walau digegar,
Tapi hakikatnya aku juga manusia berdosa,
Maka,
Padukan aku dengan semangat
Bersama kata azimatmu,
Kerana kau antara kekuatanku.

~Tinta Jiwa~
25/07/2001

No comments: