Sunday, July 10, 2011

-Istimewa untuk sahabat-

Istimewa untuk dia sahabatku....

Sahabat,
Maafkan aku kerana terlalu membawa diri
Dan sibuk dengan urusan sendiri
Sehingga mengabaikan pertalian ini...

Khabarmu jarang sekali kutanyakan
Menghantar berita jauh sekali untuk ku lakukan...

Ah....
Kekangan hidup selalu menguji
Membuat kita semakin jauh
Hingga terjarak hati yang kita padukan...

Hakikatnya,
Salah aku sendiri
Atas segala apa yang terjadi
Lalu aku jadikan segala alasan sebagai penyebabnya
Halangan duniawi ku katakan puncanya...

Sedangkan,
Harus ku akui
Semua itu takkan menggoncang hubungan yang terbina...

Maafkan aku...

Mungkin kau kira
Aku sedang bahagia bersama teman-teman seperjuangan...
Ya, aku bahagia,
Aku bahagia...
Namun, jangan pernah kau kira
Bahagia-bahagia itu akan memakan tali silaturrahim kita...
Tak akan...
Tak akan...
Dan tak akan pernah, melainkan dengan izin-Nya jua...

Andai itu yang tersurat,
Apalah daya aku sebagai hamba yang lemah lagi hina dina ini....
Aku pastinya tiada daya untuk melawan takdir Tuhan Yang Maha Hebat lagi Agung...
Lalu aku menerima suratan itu dengan redha yang penuh luka...

Sungguh, sungguh!!
Aku menyayangimu kerana Allah,
Bukan hanya kerana kau sejalan denganku,
Tapi kerana kau anugerah-Nya buatku...

Tulus aku menyayangimu
Tak ingin ku biarkan kau terkontang kanting
Mencari kekuatan sendiri
Sedang pada kelemahan dan kesedihanku
Kau sentiasa ada disisi menemani...

Tulus aku menyayangimu kerana Allah
-Berbahagialah sahabatku-

-Tinta Jiwa-

No comments: